سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مسافر آد ینه


تعداد بازدید

v امروز : 1 بازدید

v دیروز : 1 بازدید

v کل بازدیدها : 17712 بازدید

فهرست موضوعی یادداشت ها

86/9/22 :: 8:12 عصر

کهنسالان ، یک عمر سرد و گرم هادیده و پست و بلندیها  پیموده و در مدرسه زندگی درس ها فرا گرفته اند . اینان گر چه از جهت جسمانی ضعیف و ناتوان شده و قدرت فعالیت و تحرک را از دست داده اند ، ولی از نظر معنوی تجاربی ارزنده دارند ، نیک و بد ها را بیبشتر می فهمند و مسائل را بهتر تجزیه و تحلیل می کنند . میتوانند مانند رهبران روحانی، هدایت کننده دیگران باشند و جوانان و میانسالان را به خیر و سعادتشان راهنمایی نمایند . بر همه ما و جوانان عزیز واجب است که از تجارب اینان استفاده کنیم .


نوشته های دیگران ()

86/9/22 :: 7:55 عصر

 1- در هنگام تولد سخن می گفت .

 2-در خواست نزول غذای بهشتی ، و نزول مائده آسمانی بر او .

 3-مشاهده غیبی جبرئیل و عزرائیل در هنگام شهادت .

 4- نزول حضرت جبرئیل ، اسرافیل و میکائیل بر حضرت زهرا (س) در هنگام نماز و عرض سلام دسته جمعی بر آن حضرت .


نوشته های دیگران ()

86/9/19 :: 7:54 عصر

تلاش بر ایجاد قضا و داوری سالم که بر اساس قانون نظام اسلامی باشد از جمله دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی میباشد که همواره به آن توجه ویژه ای میشود تا قوه قضائیه قوی و توانمندی در خدمت مردم باشد از جمله اهدافی که این قوه در زمان فعلی به دنبال آن است زندان زدایی است ، امروزه مسئولین عالی رتبه نظام تلاش مینمایند تا روشهای غیر از حبس و زندان در جامعه وجود داشته باشد  که در این راستا گامهای موثری نیز بر داشته شده و کاهش محسوسی نیز در آمار زندانیان مشهود است البته چندین عامل هست که در کاهش جمعیت کیفری زندان و زندان زدایی موثر است که میتوان حبسهای جایگزین، نقش خانواده در جلو گیری از ارتکاب جرم ،نقش جامعه در جلو گیری از ارتکاب جرم ، نقش مسئولین سازمان زندانها در اجرا ی روشهای صحیح  اصلاحی و تربیتی وسایر عواملی که در این زمینه موثر و مفید است و به نظر میرسد در بین این عوامل جامعه نقش بسیار مهمی دارد منظور ازجامعه هم مردم میباشد و هم قدرت حاکم بر جامعه  که قدرت حاکم خود  از بدنه همین مردم میباشد ، پس قطع یقین اگر این دو قدرت دست به دست هم دهند و معیار های عالی اسلام ناب محمدی(ص) را ملاک قرار دهند میتوانیم ادعا داشته باشیم به اهداف تعریف شده نزدیکتر میشویم. انشاءالله   


نوشته های دیگران ()

86/9/16 :: 5:38 عصر

دو نفر پاکدل با فضیلت که رفیق صمیمی و محرم یکدیگر شده اند و در کمال خلوص و صفا با هم بر خورد می کنند اگر عاقل و با اندیشه باشند از این نکته هرگز غفلت ننمایند که پیوند دوستی و یگانگی همیشه ودر همه شرایط محکم و پایدار نمی ماند و ممکن است پیش آمد ها و حوادثی رشته رفاقت را قطع کند و دوستی آن دو را به دشمنی مبدل سازد بنابر این رفقای یکدل در ایام دوستی باید همواره از افراط و زیاده روی بپزهیزد و بی حساب نسبت بیکدیگر اضهار اعتماد و اطمینان نکنند، باید پایان کارهای خود را بسنجند و در حدود عقل و خرد با هم یگانه شوند. پس هر مسلمانی علی الخصوص جوانان ‍، هم در انتخاب دوست دقت کنند و هم حد تعادل را رعایت بکنند.


نوشته های دیگران ()

86/9/16 :: 3:35 عصر

هر کسی عشق به خدا داشته باشد وخدا را درک کند واز خود شناسی به خدا شناسی برسد(من عرف نفسه، فقد عرف ربه) هرگز از معشوق خود دل نمی کند، به هر قیمتی که شده آخر و عاقبت خود را به دنیای فانی نمی فروشد ، از مسائل روزمره که اسباب تنش روحی روانی شودبه راحتی میگذرد تکیه به مقام و قدرت طلبی نمی کند ، حرص اینو دارم و انو داشتم را نمی خورد با حرف بی ربط دوربرها ناراحت نمی شود عیب های خود را میبیند و خوشیهای خلق را ،به هرچه که خدا به او ارزانی داده راضی و شکر گزار تمام نعمات است در جامعه ای که  پر از درد و غم باشد پناه بر خدای خویش میبرد و ولا غیر . واین دنیا را کاروانسرای بیش نمی داند که از آن خواهد گذشت ، از کبر و ریا و غرور بر حذر است و هر کاری را بخواهد انجام دهد با یاد معبود خویش شروع وبه پایان میرساند.انشاءالله همان باشد که خدا میخواهد. 


نوشته های دیگران ()

86/9/13 :: 9:47 عصر

متاسفانه در جوامع امروزه گروهی از جوانان ما بدون توجه به ارزشها و آرمانها با تقلید کورکورانه از فرهنگ غلط غرب قدم جای پا ی قدمهایی میگذارند که انان را به بیراهه میکشاند آیا رواست در مملکتی که دین اسلام بر ان حاکم است ،معتقد به ولایت فقیه است ،ارادت به ائمه اطهار دارند  صاحب آن امام عصر «عج» میباشد درآن به احکام الهی عمل نشود ،وبه نیاز های جوانان توجه زیادی نشود ،آیا خواب وغفلت بس   نیست؟ چرادر مقابل دیدگان اجازه داده میشود تا جوانان به انواع انحرافات کشانده شوند ،چرا با آسیب های اجتماعی مبارزه و برخورد مناسب صورت نمی گیرد آیا این همان هدفی نیست که توسط دشمنان دین و مملکت مورد توجه میباشد و همه ساله سرمایه گذاری ویژه ای در این زمینه میشود ولی افسوس که ما در خوابیم چرا به جوانی که آگاهی کافی از پوشیدن لباسهای آنچنانی ندارند، چرا به انواع قرصهای اعتیاد آور که عین عنصری خانمان سوز توسط بعضی جوانان استفاده میشود توجهی نمیشود ، چرا آسیب شناسی تخصصی بعمل نمیآید ، آسیب شناسی که در راستای تحقق دین مبین اسلام باشد ، باید باور کنیم که اکثر همین جوانان صرفاً بعلت تقلید از همنوعان خود به سیر مسیری قدم می نهند که هیچگونه بهره ای از آن نمی برند وخود را فدای ندانم کاری خویش میکنند ، بیائید در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی همه همگام در جهت داشتن جامعه ای سالم کوشش و تلاش کنیم .                     


نوشته های دیگران ()

86/9/8 :: 7:12 عصر

                                                                                بسیجی

بسیجی یعنی عاشق ... بسیجی یعنی قدرت ... بسیجی یعنی آزاد ...بسیجی یعنی یاور ... بسیجی یعنی ایثار ... بسیجی یعنی رهبر...

بسیجی یعنی فاتح ... بسیجی یعنی  مقاوم ... بسیجی یعنی میزان ... بسیجی یعنی الگو ... بسیجی یعنی  آگاه... بسیجی یعنی نشاط ...

بسیجی یعنی شور ... بسیجی یعنی صداقت... بسیجی یعنی رفاقت... بسیجی یعنی ولایت ... بسیجی یعنی شجاعت ...بسیجی یعنی شهادت...

بسیجی یعنی درایت ... بسیجی یعنی حمایت ...بسیجی یعنی جماعت ... بسیجی یعنی بی نهایت


نوشته های دیگران ()

86/9/1 :: 7:32 عصر

حسین   عزیز   دلها           وقتی رسید      کربلا       

گفت که اگر   بمیرم           ظلم        نمی پذیرم

آ مده ام  به   کربلا            زنده کنم     دین خدا

خوبیها رو  صدا کنم            صلح و صفا به پا کنم

بدی ها را جدا کنم             آمده ام       فدا کنم 

علی   اصغرم    را             سه ساله   دخترم را

قاسم  و  اکبرم را              دست      برادرم  را     

 

                              تقدیم به تمام دوستان و خواننده گان اول دبستانیها -   س.ل دانش آموز کلاس اول     


نوشته های دیگران ()

86/9/1 :: 6:50 عصر

                 یا امام رضا (ع)

               دو ست دارم  پر بزنم    دور حرم سر  بزنم

                  دوست دارم حرف بزنم سفره دل راباز کنم

                گر طلبی حرم باشم  درد دلم  را باز   کنم

                               قبولم    کن  آقاجون    نوکر زوارات  باشم                  


نوشته های دیگران ()

86/8/30 :: 10:49 عصر

در این ایام به ظاهر متمدن بعضی ها ما را سرزنش می کنند که چرا دم از کربلا مزنید و از عاشورا . آنها نمی دانند که برای ما کربلا بیش از آنکه یک شهر و دیار باشد یک افق است . یک منظر معنوی است که آن را به تعداد شهدایمان فتح کرده ایم نه یک بار نه دو بار به تعداد شهدایمان .


نوشته های دیگران ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

درباره خودم

لوگوى وبلاگ

مسافر آد ینه

پیوندهای روزانه

منتظر [50]
[آرشیو(1)]

اوقات شرعی

اشتراک در خبرنامه

 

template designed by Rofouzeh